۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

! راهنمایی برای رسانه های خرد Guideline for "Micro" media

Guideline for "Micro" media ! راهنمایی برای رسانه های خردShare
Today at 00:05
در دنیای رسانه های جمعی، همواره خطر و مشکل انحصار وجود داشته و خواهد داشت. به وجود آمدن استبداد و نیل به سمت تمامیت خواهی و بسته شدن فضای اطلاع رسانی منصفانه در جهت القای فضا توسط اقتدارگرایان استفاده می شود و این نیز مختص به زمان حال و کشور ایران نیست، بلکه لازمه القای فضای امنیتی، در سایه رعب و وحشت است.ا

پادزهر استبداد و فضای آلوده به رعب و وحشت، همبستگی است و پادزهر خشونت، قانون گرایی. لذا بسیار ارزنده تر خواهد بود که (خصوصا در خارج از کشور) به وظیفه رسانه ای خود بپردازیم. چرا که مهلک ترین ضربه به استبداد شکستن انحصارات اوست، خصوصا انحصار رسانه ای که پایه و اساس حکومت رعب و وحشت است.ا


، یک راهنمای بسیار کوتاه و آسان برای عملکرد مفیدتر و امن تر با بازدهی بالاتر تهیه شده، که اساس آن همکاری شما و پیش شرط آن توجه شما و جدی گرفتن این نقش مهم و تاریخی در برهه ی انقلاب رسانه و اطلاعات است. همچنان که می دانید از واژه انقلاب فیس بوک و تویتر زیاد سخن بر زبان ها رفته، هم اکنون که استبداد چاره را در فیلترینگ یافته، می باسیت نقش ایمیل و سازماندهی شخصی را جدی بگیریم. سازمانی که به اصطلاح " تخت" است، یعنی هر ایرانی برای خود یک رسانه، با حداقل وابستگی سازمانی.ا

چگونه؟ موارد زیر را اجرا کنید تا به زودی شبکه ای وسیع و با سرعت انتقال بسیار بالا برای همبستگی مان بسازیم:ا


راهنمای افزایش بازدهی رسانه های خرد


I. اصول و ارزیابی ظرفیت


1. به اهمیت ابزار ایمیل پی ببرید

2.، یک یا چند میلینگ لیست مختص به اخبار سبز درست کنید و آدرس های قابل اعتماد را در آنها قرار دهید، موارد زیر را ارزیابی کنید:ا

الف: ارزیابی از تعداد افراد قابل دسترسی در تهران داشته باشید
ب(بسیار حیاتی): ارزیابی از تعداد افراد قابل دسترسی در شهرستانها داشته باشید و به جد در گسترش آن بکوشید
ج:ازریابی کلی از تعداد تمام افراد قبل دسترسی، چه در داخل و چه در خارج داشته باشید

3. با استفاده از موارد فوق، ظرفیت رسانه ای خود را برآورد کنید



II.سازماندهی


1. زمانی مشخص (تاکید بر "مشخص") از روز خود را به فعالیت رسانه ای اختصاص دهید ، هرچند کم

2. منابع اصلی خود را انتخاب کنید، هر زور به آنها سر زده و اطلاعاتشان را منتقل کنید، بین 5 تا 10 منبع

3. اخبار و اطلاعات دریافتی خود را از منابع متفرقه هر روز بررسی و پاک کنید و منتخب آنها را ارسال کنید، فراموش نکنید که در باره این اطلاعات مسئولیت متوجه شماست

4. آتش ایمیل را بگشایید ! تنها رقیب رسانه های انحصاری شمائید و بدانید که آینده جنبش را، سازمان
اطلاعرسانی آن رقم خواهد زد. یعنی ما



III. شبکه هلی دیگر


1. مهمترین شبکه هایی که می توانید از آن بهره ببرید، گروه های یاهو و گوگل هستند، در این گروه ها فعال شوید و یا چنانچه ارتباطی با صاحبان آن دارید، از آنها بخواهید در اطلاعرسانی کمک کنند. بدین وسیله حجم باور نکردنی و غیر قابل کنترلی از اطلاعات را سرازیر خواهید کرد

2. بلاگ ها، تلفن، اعلامیه چاپ شده و یا حتی دست نوشته را جدی بگیرید، خصوصا اگر به شهرستان دسترسی دارید، هر گونه شبکه ای که از طریق آن پیامی بتوان منتقل کرد را به کار گیرید





این نبرد، نبرد ترس و امید است، نبرد قانون و بی قانونی، نبرد انسانیت و دد منشی، نبرد انحصار و همبستگی،نبرد خون در برابر شمشیر، هیچ گاه طبیعت این نبرد را فراموش نکنیم و به بازیی وارد نشویم که "آنها" بهتر بلدند. این نبرد، نبرد صدا، صدا، صدا، صدا در برابر خفقان است.ا


به همین دلیل است که هر شب فریاد میزنیم که خدا بزرگترین است، تا به خود و آنان یاد آوری کنیم که استبداد هر چه قوی تر باشد زودتر می شکند.ا

اگر همه با هم باشیم، نخواهیم ترسید


صفحه اصلی میر حسین موسوی در فیس بوک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر